
Zielona kooperacja miasta z InPostem
Wrocław wraz z InPostem – chcącym wspierać „zielone” projekty w ramach „GREEN CITY” – zajmą się wspólnie planem rozmieszczenia nowych paczkomatów oraz zdecydują, co stanie się z tymi, które w mieście pełnią już swoje zadanie.
E-commerce, czyli handel za pośrednictwem Internetu to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi gospodarki. Pandemia znacząco zwiększyła zapotrzebowanie na tego typu usługi, stąd widoczny na całym świecie wzrost liczby punktów odbioru paczek. Obecnym liderem rynku jest firma InPost, która w najbliższym czasie planuje we Wrocławiu postawić 100 kolejnych paczkomatów, ale już na zupełnie nowych zasadach niż do tej pory.
Praktyczne zmiany
Usługi InPostu są dostępne we Wrocławiu od 2019 roku. Do tej pory paczkomaty mogły powstawać na terenie miasta bez specjalnych zgód i zezwoleń, ponieważ tego typu urządzenia nie podlegają pod np. prawo budowlane. Teraz jednak ma się to zmienić. Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia i Damian Niewiadomski, wiceprezes zarządu firmy InPost podpisali list intencyjny na mocy którego zostaną wypracowane „dobre praktyki” w obszarze e-commerce: nowe lokalizacje paczkomatów na terenie Wrocławia będą zatwierdzane przez ratusz – te na miejskich gruntach, jak i na terenach prywatnych. InPost zgodził się także na weryfikację już istniejących 311 paczkomatów. Miejskim operatorem z tym procesie będzie spółka TBS Wrocław.
– […] Cieszę się, że firma [InPost – przyp. red.] czuje, jak ważna jest dobra jakość przestrzeni publicznej we Wrocławiu, stąd chcemy wspólnie wypracować jak najlepsze praktyki, które mogą być inspiracją także dla innych miast – podkreśla Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
Wrocławski TBS będzie reprezentował Miasto w sprawach ulokowania przez InPost nowych paczkomatów na terenach, które podlegają m.in. Zarządowi Zieleni Miejskiej oraz Zarządowi Dróg i Utrzymania Miasta. – Zawarty list intencyjny pozwoli nam uporządkować obecność paczkomatów we Wrocławiu i wdrożyć nowe zasady stawiania tych urządzeń w naszym mieście – dodaje Mazur.
Zielone, to i mądre
Program „GREEN CITY” wdrażany przez InPost obejmuje rozwój optymalnej i ekologicznej sieci paczkomatów oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu. Jest częścią długofalowej strategii firmy i obejmuje szeroki zakres inicjatyw ekologicznych. Program obejmuje również instalację ładowarek elektrycznych przy paczkomatach, sadzenie roślinności oczyszczającej powietrze czy wykorzystanie brukowej kostki antysmogowej w podłożach wokół nowych urządzeń.
– Jesteśmy otwarci na różne proekologiczne rozwiązania. W pierwszej kolejności zadbamy o poprawę jakości powietrza dzięki wymianie naszej floty samochodowej we Wrocławiu na pojazdy elektryczne. Cały czas wdrażamy rozwiązania, które podnoszą komfort życia mieszkańców w myśl idei „smart city”. Jako lider branży e-commerce, chcemy inspirować do działania także innych, dając dobry przykład skutecznej współpracy samorządu i biznesu. Ochrona klimatu i rozwój polskich miast, w tym Wrocławia, to nasza wspólna sprawa – mówi wiceprezes InPost, Damian Niewiadomski.
W ramach współpracy z naszym miastem planowana jest realizacja zielonych projektów, na które InPost przeznaczy pół miliona złotych. Za wskazanie konkretnych potrzeb odpowiadać będzie Zarząd Zieleni Miejskiej. Czy kooperacja zagrozi Allegro, które również planuje budowę własnych boxów we Wrocławiu (i też buduje swój wizerunek na wartościach pro-eko)?
miasto
siebuduje

Etykiety ratujące świat (i kapitalizm) przed głodem
Etykiety cenowe PESL, wykorzystujące perowskitowe ogniwa słoneczne, mają pomóc w cyfrowej transformacji handlu. Pierwsze testy wrocławskiej technologii Olgi Malinkiewicz z Saule Technologies realizowane będą we współ...

Wrocławska spółka wdraża nowe pomysły dla rynku innowacji
Wolves Summit, organizator największej w regionie CEE konferencji poświęconej technologiom i innowacjom, która od 2015 r. łączy tysiące start-upów i inwestorów, w tym roku rusza z wyjątkowym projektem – Alpha Wolv...

Więcej etno w ETNO CAFÉ
Kultowy lokal „ETNO CAFÉ” w samym sercu Wrocławia otwarto na nowo. Właściciele mówią o zmianie całej koncepcji prowadzenia lokalu – teraz ETNO otwiera się na lokalność. Udaliśmy się tam, żeby sprawdzić, co...

Czy wrocławianie polubili rewolucyjne płatności okiem?
PayEye po roku działalności na rynku, oferuje swoją innowacyjną usługę już w 150 miejscach we Wrocławiu, a liczba ta ciągle rośnie. Polski fintech wszedł na rynek w II kwartale 2020 r. i dzięki opracowaniu innowac...
Jak Renoma powraca do przyszłości?
Przemek Jankowski - 31 maj 2022Renomie zależy na renomie. Zamiast konkurować z podobnymi obiektami handlowymi, stawia na przestrzenie biurowe, imponujące wnętrza oraz jakościowe sklepy. Lockdown uderzający...
Boom rezerwacyjny po konferencji premiera. Polacy szturmują majo …
redakcja - 22 cze 2021Ogłoszenie daty ponownego otwarcia hoteli spowodowało potężny wzrost zainteresowania ofertą noclegową w Polsce. Kilka godzin po konferencji prasowej ministra zdrowia portal r...
Największy potencjał w Polsce
Kacper Bednarz - 15 paź 2021Stolica Dolnego Śląska najlepszym miastem w Polsce, zarówno do życia, jak i inwestowania – podaje najnowszy raport „Business Environment Assessment Study“.
Meeting europejskich startupów
Kacper Bednarz - 18 paź 2021Największa konferencja startupowa w Europie Środkowo-Wschodniej rozpocznie się już jutro we Wrocławiu. Spotkają się na niej liderzy biznesu technologicznego z całego kontyn...