Jak Renoma powraca do przyszłości?
Renomie zależy na renomie. Zamiast konkurować z podobnymi obiektami handlowymi, stawia na przestrzenie biurowe, imponujące wnętrza oraz jakościowe sklepy. Lockdown uderzający w branżę retail jedynie przyspieszył proces trwający od 2019 roku.
Styk przyszłość z przeszłością
Ponad 90 lat życia Renomy to historia zmian. Wybudowana została jako dom handlowy Wertheim w 1930 roku. Spłonęła po zrzuceniu bomby 15 lat później. Imię Renomy nadano decyzją czytelników Słowa Polskiego, kiedy została odbudowana jako największy w PRL Powszechny Dom Towarowy. Następnie stała się prywatną galerią handlową. W ostatnich latach można było odnieść wrażenie, że obiekt pustoszeje wraz z każdym znikającym sklepem. Globalworth Poland, obecny właściciel Renomy, zaplanował jednak to działanie. Celowo nie przedłużono umów z sieciówkami.
Spółka chce przywrócić dawny blask Wertheima, stawiając na prestiżowe sklepy, wizualną zmianę parteru oraz przebudowę pięter. Każde z nich ma zostać przemienione w wygodną przestrzeń biurową. Do otworzenia biura w historycznym budynku, ma zachęcać – nomen omen – jego renoma. Lokalizacja w centrum oraz widok: na zieleń, Narodowe Forum Muzyki i panoramę Wrocławia. Firmy wynajmujące przestrzeń będą miały możliwość spersonalizowania wyglądu i stylu swoich biur.
Remont w toku
Na piętrach oraz w wewnętrznych częściach budynku, trwają prace remontowe.Zakończenie zaplanowano na koniec 2022 roku. Wśród zmian szczególnie wyróżnia się atrium.Daje ono dostęp do naturalnego światła na każdej z kondygnacji. Parter już powrócił do początku XX wieku dzięki lampom w stylu art deco, okładzinom z portugalskich kamieni oraz rzeźbom głów z czterech stron świata, znanym z zewnętrznej elewacji budynku. Rzeźbiarka Pola Ziemba opowiedziała o ich znaczeniu:
Cały parking, z wyjątkiem dachu, stanie się częścią Renomy, gdzie poza biurami znajdować się będą restauracje. Zjeść będzie można również w punkcie street food przy wejściu do budynku. Ciągle funkcjonują sklepy z parteru oraz podziemi, włącznie z dyskontem spożywczym. Niestety wciąż trwające prace remontowe są widoczne i słyszalne, co przeszkadza w przeżywaniu deklarowanego prestiżu miejsca.
Czego potrzebują wrocławskie mikrofirmy?
Kacper Bednarz - 07 paź 2021Aż 97% wrocławskich biznesów to mikroprzedsiębiorstwa. Są one siłą napędzającą rozwój nie tylko lokalnej, ale też krajowej i europejskiej gospodarki. Jakie problemy i o...
Wrocławska spółka wdraża nowe pomysły dla rynku innowacji
Redakcja - 26 sty 2022Wolves Summit, organizator największej w regionie CEE konferencji poświęconej technologiom i innowacjom, która od 2015 r. łączy tysiące start-upów i inwestorów, w tym roku...
Jak Renoma powraca do przyszłości?
Przemek Jankowski - 31 maj 2022Renomie zależy na renomie. Zamiast konkurować z podobnymi obiektami handlowymi, stawia na przestrzenie biurowe, imponujące wnętrza oraz jakościowe sklepy. Lockdown uderzający...