Jubileuszowa edycja Złotego Wąsa
Już po raz piąty panowie zapuszczą wąs dla zdrowia. Mężczyźni znów staną w szranki, walcząc o miano posiadacza najlepszego zarostu. Stawką są nie tylko zaszczyty, statuetka i nagrody rzeczowe, ale – przede wszystkim – zwrócenie uwagi na kwestię męskiej profilaktyki nowotworowej. W tym roku finał kampanii Złotego Wąsa wesprą Mariusz Kałamaga, Piotr Cyrwus i Jarosław Boberek, a finał akcji odbędzie się w Magnolia Park oraz w Vertigo Jazz Club.
Złoty Wąs to element ogólnoświatowego ruchu „wąsopadowego”, mającego na celu zwrócenia uwagi mężczyzn na konieczność badań profilaktycznych. Jednym z najistotniejszych celów jest otwarta dyskusja o męskich nowotworach bez tabu. Chodzi o popularyzację działań prozdrowotnych i uświadomienie mężczyznom znaczenia regularnej kontroli własnego organizmu: zarówno samobadania jąder, jak i regularnych konsultacji urologicznych w kierunku chorób prostaty.
Sam plebiscyt składa się z kilku etapów. Pierwszym z nich są indywidualne zgłoszenia posiadaczy zarostu. Nabór „wąsaczy” prowadzony za pomocą formularza na stronie www.zlotywas.pl i potrwa do 08.10. Później jury wybierze sześciu najlepszych kandydatów, którzy w niedzielę 15 października wezmą udział w profesjonalnej sesji zdjęciowej. Laureat Złotego Wąsa 2023 zostanie wybrany w internetowym głosowaniu. Podsumowanie imprezy zaplanowano na 18 listopada w Centrum Handlowym Magnolia Park.
W tym samym dniu odbędzie się także uroczysta gala w Vertigo Jazz Club od godz. 20. Szóstka finalistów otrzyma tam upominki od partnerów oraz pakiet bezpłatnych badań profilaktycznych, a zwycięzca zostanie uhonorowany statuetką Złotego Wąsa i nagrodami rzeczowymi.
– To nasz mały jubileusz, bo już od pięciu lat zajmujemy się sprawami męskiego zdrowia – mówi Sebastian Kwietoń, Prezes Fundacji Forum Mężczyzn. W tym czasie udało się nam „podarować” ponad 1500 badań profilaktycznych panom w różnym wieku. Cały czas pracujemy nad tym, żeby męskie zdrowie przebijało się w „głównym nurcie” dyskusji publicznej i żeby każdy facet wiedział do kogo i jak często się zwracać. No i przede wszystkim: żeby nie był to temat tabu. Wiemy, że przed nami jeszcze bardzo dużo pracy, ale wydaje nam się, że pierwsze efekty są już widoczne – dodaje.
Elementem tegorocznej kampanii będzie spot reklamowy z udziałem Mariusza Kałamagi, Piotra Cyrwusa i tegorocznych finalistów. Jego premiera odbędzie się na przełomie października i listopada.
Kalendarium:
do 8.10 – nabór uczestników konkursu Złoty Wąs 2023,
14.10 – 15.10 – sesja zdjęciowa finalistów,
03.11 – rozpoczęcie głosowania za pośrednictwem strony www.złotywąs.pl,
18.11 – podsumowanie konkursu Złoty Wąs 2023 wraz z uroczystą galą.
Jak nauczyć się improwizacji teatralnej?
Martyna Hliwa - 05 paź 2021O tym, jak aktorzy szlifują swój warsztat i jak improwizacja pomaga w codziennym życiu, opowiada Iwo Wieczorek, założyciel szkoły Improwerek i członek grupy Improwizowane Po...
Wrocławska inicjatywa, która wspiera kombatantów
Redakcja Bluetram - 23 lis 2021W ostatnim odcinku podcastu „Trzech nieprzygotowanych” gościł Dominik Rozpędowski ze Stowarzyszenia Odra-Niemen, główny koordynator akcji „Rodacy Bohaterom”. Wrocławs...
Artystyczna młodzież ponownie doceniona
Kacper Bednarz - 28 paź 2021– Mamy duże szczęście żyć w mieście wrażliwym na sztukę, ale to także wy budujecie ten Wrocław w wymiarze artystycznym – mówił prezydent miasta podczas 25-tej już ...
II Dolnośląski Rajd Zabytków Techniki
Redakcja Bluetram - 03 wrz 2022Zabytkowe samochody, trasa wiodąca przez Dolnośląski Szlak Zabytków Techniki i dużo dobrej zabawy – wszystko to 17-18 września podczas Dolnośląskiego Rajdu Zabytków Tech...